OTP mobil jövőkép alkotása


A bank 2016-ban több olyan kihívással került szembe a mobil eszközökkel kapcsolatban, amelyek megválaszolása mindenképp új, alapos, átfogó stratégiai irány kialakítását követelte.

Az Ügyfél

Az ügyfél Közép-Kelet-Európa egyik vezető bankcsoportja. A bank privatizációját követően elkezdett terjeszkedni a régióban. Jelenleg Európában 9 országban van jelen.

A SciamuS már több projektet hajtott végre a vállalatnál: Magyarországon tendereztetést, stratégiai tanácsadást, valamint itthon és a környező országokban a csoport leányvállalatainál teljes körű költségoptimalizálást. 2016-ban újabb felkérést kapott, hogy térképezze fel a jelenlegi mobilstratégiát, és alakítson ki új, hosszú távú (5 éves) mobil beszerzési- és készülékstratégiát, amelynek egyik legfőbb célja egy egységes, átlátható szabályozás és működés.

Probléma: Mobil stratégia egységesítése ennek kidolgozása 5 évre

A bank 2016-ban több olyan kihívással került szembe a mobil eszközökkel kapcsolatban, amelyek megválaszolása mindenképp új, alapos, átfogó stratégiai irány kialakítását követelte. Az elsődleges problémák és kérdéskörök, amely a projekt megszületését indukálták az alábbiak voltak:

  • A projektet megelőzően dominánsan Windows alapú mobil készülékeket használt, vásárolt, ugyanakkor a flotta nagyon heterogén volt eszközösszetételben, korban és tulajdoni szerkezetben. Ez azt jelenti, hogy sok olyan magánkészülék volt használatban, melyekben a cég SIM-kártyái üzemeltek.
  • Készülékek: Globálisan nézve, a Windows készülékek már kevesebb, mint 1%-ot képviselnek a piacon és a részarány folyamatosan csökken. A piacot az Android dominálja ~86%-os piaci részesedéssel, miközben az Apple/iOS piaci részesedése ~13%. Ugyanakkor az Android világ nagyon töredezett, mind verzió, mind gyártó szempontból.
  • Az MDM bevezetése is tervezés alatt volt, amelyre külön tekintettel kellett lenni.

Ezek alapján a bank célja volt elérni, hogy a mobilflottája hosszútávon menedzselhető és lehetőleg egységes legyen, de ugyanakkor tekintettel kellett lenni a költséggazdálkodás elvárásaira is.

A Projekt fázisai

  • Az első fázisban tárgyaltuk a fő stratégiai kérdéseket és válaszjavaslatokat készítettünk, és közben átmeneti megoldást kínáltunk, amely már alkalmazkodott a jövőbeli stratégiához
  • A második fázisban a döntések függvényében kidolgoztuk a részletes javaslatokat

Végrehajtás

Már folyamat elején szükség volt több sarkalatos pontot egyeztetni, melyeket beépítettünk a végleges döntéshozatalba. Az alábbi témaköröket dolgoztuk ki személyre szabottan, az ügyfelünk elmúlt 10 éves gyakorlatának ismeretében.

  • Domináns operációs rendszerek előnyei, hátrányai, életgörbéi
  • Gyártó standardizálás
  • BYOD (korlátozások, biztonsági előírások, policy)
  • Az MDM rendszer bevezetése hogyan hat ki a választott készülékcsaládra?
  • Hány évesre tervezi a cég a készülék átlagos élettartamát?
  • Milyen alkalmazásokat kíván a cég telepíteni a készülékekre?
  • Ár és költségszempontok

Az állapotfelmérés során további kérdéseket vizsgáltunk

  • Készülékállomány
  • Beszerzési forrás és folyamat
  • Mobil vásárlási keret felhasználása
  • Készüléknyilvántartás- és logisztika

Eredmények és Konklúzió

A 20 oldalas jelentés, amely bemutatja a jelenlegi helyzetet, a felmerült problémákat, nehézségeket, valamint további gyengeségeket és veszélyeket tár fel, új biztonsági, stratégiai és működési javaslatokat, és jövőképet tartalmaz legfőképp az alábbi témákban:

  • Készülékkategóriák
  • Készüléktípusok
  • Működési, belső szabályzás alapelvek (választás, csere, visszaszolgáltatás)
  • BYOD
  • IT biztonsági kérdések
  • Logisztika, beszerzés
  • Üzemeltetés, nyilvántartás
  • Együttműködés a választott MDM rendszerrel

 

A hosszú távú stratégia részét képezte az is, hogy a készülékbeszerzésre elkülönítendő összeget, és annak ütemezését előre megbecsültük, amelyet a költségtervben lehet szerepeltetni.

Kérdése van?


Amennyiben a telekommunikációval kapcsolatos kérdése van, szeretne megismerni Bennünket, vagy segítségre van szüksége, írjon nekünk! Szívesen vesszük honlapunkkal, szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeit, javaslatait is.