Electrolux esettanulmány
Az Electrolux Lehet Kft. azzal a problémával kereste meg SciamuS-t, hogy magasak és egyre magasabb a távközlési költségeik, és egy nem modern, nem versenyképes távközlési infrastruktúrával rendelkeznek. A SciamuS arra kapott megbízást, hogy sikerdíjas konstrukcióban hajtson végre egy költségoptimalizálási projektet, mely kitér a vezetékes és mobil távközlésre és az adatösszeköttetésekre.
Az Ügyfél
Electrolux Csoport
Az Electrolux a világ vezető háztartási készülékeket és professzionális termékeket gyártó vállalata. Minden évben több mint 150 országban, több mint 40 millió Electrolux terméket vásárolnak az egyéni, illetve a professzionális fogyasztók. Termékpalettáján hűtőszekrények, mosógépek, mosogatógépek, porszívók és tűzhelyek szerepelnek, amelyeket olyan világhírű márkanevek alatt értékesít, mint az Electrolux, az AEG-Electrolux, a Zanussi, az Eureka és a Frigidaire.
Electrolux Magyarországon
Az Electrolux Lehel Kft., a svéd Electrolux AB leányvállalata. Az Electrolux Lehel Kft.-nél a jászberényi központban és Nyíregyházán folyik termelő tevékenység, a marketing részleg pedig Budapesten található. A vállalat főprofilját a hűtő- és fagyasztószekrény, valamint a fagyasztóláda és porszívógyártás adja.
Probléma
A SciamuS-t 2005-ben azzal a problémával kereste meg az Electrolux Lehet Kft., hogy
- magasak és növekvőek a távközlési költségek,
- különösen mobil területen érvényesül ez a tendencia,
- egy heterogén és részben elavult távközlési infrastruktúrával rendelkeznek.
A SciamuS arra kapott megbízást, hogy sikerdíjas konstrukcióban hajtson végre egy Consido (Cut & Control the Communication Costs) projektet, mely kitér a vezetékes és mobil távközlésre és az adatösszeköttetésekre (Internet és bérelt vonal).
Electrolux Magyarországon
Az Electrolux Lehel Kft., a svéd Electrolux AB leányvállalata. Az Electrolux Lehel Kft.-nél a jászberényi központban és Nyíregyházán folyik termelő tevékenység, a marketing részleg pedig Budapesten található. A vállalat főprofilját a hűtő- és fagyasztószekrény, valamint a fagyasztóláda és porszívógyártás adja.
Újabb megkeresés 2007-ben
2007. év végen lejárt a vezetékes és a mobil szerződés. Ezért az Electrolux ismét megkérte a SciamuSt, hogy segítsen további költségcsökkenés elérésében. Együtt úgy döntöttek, hogy külön-külön megversenyeztetik a vezetékes távközlési szolgáltatókat (ismét benne a bérelt vonalak) és a mobil távközlés szereplőit. Ez alkalommal az elért megtakarítás összesen több, mint 40% volt.
Együtt úgy döntöttek, hogy külön-külön megversenyeztetik a vezetékes távközlési szolgáltatókat (ismét benne a bérelt vonalak) és a mobil távközlés szereplőit. Ez alkalommal az elért megtakarítás összesen több, mint 40% volt.
Így 2,5 év alatt az Electroluxnak sikerült megtakarítani 70%-ot a távközlési költségeken úgy, hogy nőtt a létszám közel 20%-kal és nőtt a mobil előfizetéseknek a száma 60%-kal. Ez a rendkívül jó eredmény azt mutatja, hogy érdemes projetkszerűen foglalkozni a telekommunikációs költségekkel. Ez azonban feltételezi az Ügyfél aktív támogatását.