Avis esettanulmány
Az AVIS felkérte a SciamuSt, hogy mind a hang-, mind a mobil-, mind az adatköltségeket világítsa át és optimalizálja mind a vezetékes, mind a mobil távközlési infrastruktúráját a központban és a telephelyeken egyaránt. A SciamuS a megtakarítási részesedésért, vagyis sikerdíjas konstrukcióban vállalta a projektet.
Az Ügyfél
Az Avis Group Business Support Centre Kft.-t a világ egyik legnagyobb autókölcsönzője az Avis Europe alapította 2004-ben Budapesten. A leányvállalat, mint pénzügyi és adminisztratív szolgáltató központ kizárólag az Avis Europe hálózatának végez tevékenységet.
Probléma
Az AVIS felkérte a SciamuSt, hogy mind a hang-, mind a mobil-, mind az adatköltségeket világítsa át és optimalizálja mind a vezetékes, mind a mobil távközlési infrastruktúráját a központban és a telephelyeken egyaránt.
A SciamuS a megtakarítási részesedésért, vagyis sikerdíjas konstrukcióban vállalta a projektet.
Elemzés és Javaslatok
A SciamuS által készített elemzés azt mutatta, hogy:
- A vezetékes távközlés költség havidíja magas.
- A legnagyobb költség mobilelőfizetéseknél Roaming irányba történik, ami Roaming kedvezményeket tenne indokolttá.
- Az emeltdíjas SMS száma magas.
Bevezetés
A SciamuS 3 hónap alatt elvégezte a jelentésben összegyűjtött változtatási javaslatokat:
- A vezetékes hangszerződés vállalt havi forgalmának korrigálása történt meg, mivel a vállalt forgalom lényegesen magasabb a megvalósultnál.
- A vezetékes hangforgalom havidíjainak és belföldi percdíjainak csökkentése versenyeztetéssel.
- A nemzetközi, Roaming díjak lényeges csökkentése, kedvezmények elérése, amit a magas forgalom indokolttá tesz.
- A mobilköltségek piaci árra csökkentése szolgáltatói tárgyalással, versenyeztetéssel.
Eredmények és Konklúzió
- A szerződések újratárgyalásával árcsökkenést értünk el minden területen.
- Az új szerződésben foglaltakat folyamatosan figyelemmel kísérjük, mivel probléma a módosított árak, kedvezmények helyes beállítása a távközlési szolgáltatóknál, így a túlszámlázás gyakori, melyet ki kell szűrnünk és vissza kell igényelnünk.
- A szolgáltatótól elektronikus számlát igényeltünk, ami megkönnyíti az adminisztrációt, ellenőrzést, reklamációt mind az ügyfélnek, mind nekünk.
- A telefonhasználat szabályozásával, ésszerűsítésével a forgalom mértéke is csökkent.
Az átlagos megtakarítás 33%.