Megújult a Vodafone számlaanalitika rendszere, a portál, ahol az elektronikus részletezések is elérhetőek

Nagy Koppány
Nagy Koppány

A  SciamuS munkájához az egyik alapvető forrásadatot a szolgáltatók elektronikus számla- és hívásrészletezése biztosítja. Ezek tartalmazzák azokat az adatokat és információkat, amiket elemezve olyan javaslatokat tudunk tenni a megbízóink számára, amikkel képesek hatékonyabban vagy kisebb költséggel, minden egyebet illetően változatlanul működni.

A nagy szolgáltatók – T-Systems, Vodafone, Telenor, Invitech – esetében az elektronikus számla- és hívásrészletezés vagy egy weboldalról tölthető le, vagy a szolgáltató küldi meg őket e-mailen. A Vodafone-nál azonban az erre használt, korábban megszokott rendszer (hivatalos nevén Számlaanalitika Rendszer) és adatstruktúra idén megváltozott, és a kifutó megoldás már csak szeptember végéig érhető el.

Összegyűjtöttük, milyen változásokra számíthatunk, és milyen teendője van az érintett vállalatoknak ezzel kapcsolatban.

Milyen változásokra számíthatunk az új rendszerben?

A Vodafone erre vonatkozóan részletes, letölthető magyar nyelvű útmutatóval segíti az ügyfeleit, ígéri, hogy az adatok feltöltésének határideje rövidül, valamint tájékoztat arról, hogy az új felület számos új funkcióval bővült, felhasználóbaráttá, gyorsabbá és átláthatóbbá vált. Eddigi tapasztalataink alapján megerősítjük, hogy valóban gyorsabb és strukturáltabb lett az új oldal a korábbinál, bár a felhasználók száma feltehetően még jelentősen alacsonyabb, így a puding próbája csak októbertől várható.

Április vége óta használjuk a tesztrendszert, de augusztusban már az élesített szoftver segítségével is töltöttünk le valós adatokat. Ez idő alatt az alábbiakat vettük észre:

  • Gyorsabb: míg korábban a riportgenerálás indítása után csak órákkal később volt elérhető a kész riport, az új rendszerben ez azonnal megtörténik, nem kell később újra belépni a letöltéséhez;
  • Aggregált lekérdezési lehetőség: több hónapot és folyószámlát lehet egyszerre lekérdezni, míg korábban erre csak egyesével volt lehetőség;
  • Csökkentett számú elérhető fájlformátum: korábban csv, xml és xls formátumban is elérhetőek voltak az adatok, mostantól csak xls formátumban lesznek letölthetőek;
  • Megszűnt a riportméret korlát: míg korábban az ezer sort meghaladó riportokat külön, úgynevezett nagyméretű riportban kellett lekérdezni, az új rendszerben erre nincsen szükség, minden lekérdezés hiánytalan táblázatot generál;
  • Az e-számlarészletezés oszlopnevei változtak, új adatokkal bővültek, úgy mint:
    • ügyfélszám, ügyfélnév, számlafizető neve, költséghely, részletek, valamint
    • az SZJ szám megnevezés helyesen TESZOR-számra változott.
  • Az e-hívásrészletezésben csökkent az adatok mennyisége:
    • megszűntek a számlázott egység, fizetendő összeg, mobil vásárlás típusa, rendszám és érvényesség kezdete oszlopok, valamint
    • az SZJ szám megnevezés helyesen TESZOR-számra változott

Milyen teendőink vannak?

A kiküldött értesítés tartalmaz egy fontos teendőt. A felület további zavartalan használatához írásbeli megállapodás szükséges, ami az értesítéshez csatolt linkről tölthető le. A linket ebbe a posztba azért nem másoljuk be, mert a szolgáltató cégre szabott szerződésmódosítást tölt fel, melyet cégszerű aláírást követően kell visszajuttatni az ügyfélszolgálat számára. Ennek hiányában a szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy szüneteltesse a hozzáférést.

A régi felület 2020. szeptember 30-ig még elérhető, ugyanakkor párhuzamosan integrálják és értesítik ügyfeleiket a változásról. A korábban regisztrált felhasználók hozzáférése változatlan marad, a már meglévő felhasználói adatokkal lehet továbbra is belépni.

Amennyiben a változás körüli teendőkkel, az új felülettel, vagy az új letöltött állományokkal kapcsolatban kérdése van, vegye fel a kapcsolatot velünk kapcsolattartóján keresztül, vagy az info@sciamus.hu e-mail címen.

Kérdése van?


Amennyiben a telekommunikációval kapcsolatos kérdése van, szeretne megismerni Bennünket, vagy segítségre van szüksége, írjon nekünk! Szívesen vesszük honlapunkkal, szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeit, javaslatait is.