Mit jelent a vállalatok számára a Vodafone – UPC egyesülés?
A Vodafone Magyarország lett a UPC Magyarország 100%-os tulajdonosa – derült ki tegnap. Ezzel egy már nagyon várt, a piacot várhatóan jelentősen megbolygató lépés történt. És az állóvíz fodrozódása számunkra szinte biztosan előnyökkel jár majd.
A Vodafone-csoport végül 18,4 milliárd euróért szerezte meg a Liberty Global cseh, német, román és magyar leányvállalatát. Ezzel pedig a Vodafone képes lesz mobilszolgáltatást, tévét, internetet és vezetékes telefont egyaránt nyújtani az előfizetőknek – erre eddig kizárólag a Magyar Telekom volt képes.
Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója
Ez a lépés pedig egy eleve kissé izgatott piacra robbant be: nyakunkon az 5G bevezetése, valamint a DiGi is közeledik a másik irányból. A Vodafone ezzel nagyon beelőzte az “új” szereplőt, ami pont vezetékesből igyekezne komplex szolgáltatóvá válni – önerőből, felvásárlás nélkül.
A Telekom egyeduralma megtörhet, és érdemi versenytársat kaphat komplex szolgáltatás terén is, de fontos látni, hogy erre még legalább 1-2 évet várni kell!
A folyamat tehát legkevesebb egy évig fog tartani, és ezalatt az időszak alatt inkább kellemetlenségekre és szervezetlenségre kell számítani. Ha a lakosságnak szerencséje van, nem fogja érdemben érzékelni az egészet, csak az “átmatricázást” látja, a vállalatok esetében viszont jelentős javulás jöhet hosszútávon.
A Vodafone ugyanis sokkal profibb B2B kiszolgálásban, mint a UPC.
A piacnak általánosan tehát mindenképp előnyös, mert eddig a Vodafone vezetékes lakossági szolgáltatást nem tudott adni (DSL-t például), ezután lehetnek hibrid (bérelt vonal + koax) hálózatai is, amik költséghatékonyabbak, illetve a koax erős backup szerepet láthat majd el.