Hogyan érinti az EU roaming szabályozás a vállalatokat?
Talán mindenki értesült már arról, hogy mától ingyenes az EU-roaming. A HVG le is közölt egy rendkívül jó összefoglalót, amiben a legáltalánosabb kérdéseket válaszolják meg, röviden.
A cikk elsősorban a kisfogyasztói kérdéseket taglalja, ugyanakkor nagyon kevesen foglalkoznak a nagyfogyasztókkal. Ha vállalati csomagunk van, mi változik mától, és mi marad ugyanolyan?
Fontos különbség a céges és a kisfogyasztói csomagok között, hogy amennyiben a céges mobilszerződésben a roamingdíjak – legyen az akár hang vagy adat – konkrétan le vannak fektetve, akkor jogilag ezek az árak előnyt élveznek a díjmentes EU-roaming árakhoz képest. Vagyis a szerződés lejáratáig ezek felülírják az ingyenes EU-roamingot.
Mit lehet ezzel tenni? Első lépésben érdemes megkeresni a szolgáltatónkat, és tisztázni a helyzetet. Elvileg a szolgáltató hivatkozhat arra, hogy a szerződés jelenleg így hatályos akkor is, ha ez előnytelenebb, mint az EU-roaming szabályozás. Ebben az esetben nem tudunk mit tenni, ki kell várni a szerződés lejáratát, majd újratárgyalni a feltételeket.
A gyakorlatban azonban a szolgáltatóknak nem áll érdekükben rossz viszonyt ápolni az ügyfeleikkel, mert az ügyfél joggal érezheti úgy, hogy át lett verve. A szolgáltató emiatt inkább hajlik arra, hogy módosítsa vagy eltörölje ezt a rendelkezést a szerződésből. Fontos ugyanakkor azzal tisztában lenni, hogy ez egy szerződésmódosítást jelent, amiért a szolgáltatónk kérhet cserébe valamit: például a meglévő szerződés időtartamának meghosszabbítását.
Bármi is legyen az új feltétel, fontos, hogy a szerződésmódosítást írásban rögzítsük, és mindkét fél tisztában legyen azzal, hogy ez mit is jelent számára.
A SciamuS csapata szívesen segít ebben. Több ügyfelünknek sikerült már újratárgyalni a szerződését, akik így csatlakoztak az EU-roaming szabályozáshoz.
Lépések:
1. ismerd a szerződésedet, tudd, hogy mit csinálsz,
2. ha bármiben bizonytalan vagy, keress meg minket, segítünk abban, hogy mit kell ilyenkor tenni.