Volvo esettanulmány
A Volvo 2009-ben kereste meg a SciamuSt, azzal, hogy világítsa át és optimalizálja mind a vezetékes, mind a mobil távközlési infrastruktúráját a budapesti központban és a vidéki telephelyeken egyaránt.
Az ügyfél
Az 1927-ben alapított Volvo a világ egyik legnagyobb nehéztehergépjármű- és dízelmotorgyártója. A Volvo csoport teljes körű, igényre szabott finanszírozási, lízing-, biztosítási és szervizmegoldásokat nyújt, valamint a városi közlekedésben használható szállítási rendszereket biztosít.
Probléma
A Volvo 2009-ben kereste meg a SciamuS-t, azzal, hogy világítsa át és optimalizálja mind a vezetékes, mind a mobil távközlési infrastruktúráját a budapesti központban és a vidéki telephelyeken egyaránt.
A SciamuS a megtakarítási részesedésért, vagyis sikerdíjas konstrukcióban vállalta a projektet.
Elemzés és Javaslatok
A SciamuS által készített elemzés azt mutatta, hogy:
- a Volvo Hungária odafigyel a költségekre, így telefonköltsége a magyar átlag alatt van,
- a mobil költségek dominálnak,
- a vezetékes hangköltség szintén jelentősebb összeget emészt fel,
- a vezetékes vonalakon a teljes forgalom 40%-át nemzetközi forgalom tesz ki,
- a mobil infrastruktúrán is jelentős arányt képvisel a Roaming és a nemzetközi hívás,
- a lengyelországi központi beszerzés által igénybevett szolgáltatások költsége jóval a magyar piaci ár felett van.
Bevezetés
A SciamuS másfél hónap alatt elvégezte a jelentésben összegyűjtött változtatási javaslatokat:
- az aktuális szolgáltatói szerződések felbontása,
- új szerződés megkötése, bizonyos esetekben versenyeztetéssel,
- felesleges előfizetések felmondása,
- vezetékes vonalak racionalizálása,
- GSM adapterek optimalizálása,
- a mobil adatcsomagok rendbetétele,
- új belső szabályozás készítése.
Eredmények és Konklúzió
A projekt végrehajtásának idejét jelentősen rövidíti, ha az ügyfelet képviselő kollégák figyelemmel kísérik a folyamatokat és a kért adatokat, információkat a meghatározott határidőre rendelkezésünkre bocsátják. A Volvo esetében az együttműködés kiemelkedően professzionális volt.
Bizonyos költségek csökkentésére nem nyílik lehetőségünk, még akkor sem, ha pontosan tudjuk és látjuk, hogy hogyan lehetne kevesebbért… A Volvo esetében ez az anyacég által nemzetközi szerződéssel megrendelt bérelt vonali hálózatot érintette. Lényeges, hogy bár sok nemzetközi cég központilag intézi a beszerzéseket, ezek nem minden esetben jelentenek jobb árat, illetve megtakarítást. Sok esetben, például telekommunikációs költségek esetén is, országonként igen eltérő árak, csomagok, feltételek érhetőek el, így érdemes itthonról intézni a beszerzést. Ennek hatékonyságát növeli, ha figyelemmel kísérjük a hazai szokásokat, a pályáztatás során figyelembe vesszük az ország specifikus folyamatokat, törvényeket, illetve egy független tanácsadó céget bízunk meg ennek menedzselésével.
Átlagos megtakarítás 30%.