Bonafarm esettanulmány


A Bonafarm cégcsoport 2010-ben kereste meg a SciamuS-t azzal, hogy a vezetékes területen (adat és hang) lejáró szerződéseit vizsgálja felül, világítsa át a hang- és adathálózatot, valamint bonyolítsa le a szolgáltatói pályáztatást. A költségtakarékosság mellett szempont volt, hogy a Bonafarm az egységes SAP-rendszer bevezetése előtt állt, amely megkívánt egy egységes, megbízható informatikai hálózatot.

Az Ügyfél

A Bonafarm Csoport Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb, vertikálisan integrált élelmiszergazdasági vállalatcsoportja, amely a növénytermesztéstől a takarmányelőállításon, az állattenyésztésen át az élelmiszer-feldolgozói és bortermelési ágazatig az élelmiszer-előállítás teljes folyamatát lefedi. A minőségi alapanyagokat a Csoport mezőgazdasági cégei, a Bóly Zrt., a Dalmand Zrt., a Fiorács Kft. és a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. biztosítja a feldolgozó cégek számára, a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt. valamint a Csányi Pincészet pedig  olyan, a fogyasztók által jól ismert márkák előállítói, mint a Herz, a Pick, a Mizo vagy a Teleki borok. A cégek közötti szinergiák kihasználásáért, a csoportszintű stratégia kialakításáért, valamint a munka folyamatos összehangolásáért pedig a Bonafarm Zrt. felel.

Az ország 11 megyéjében, mintegy 50 telephelyen a Csoport cégei közel 6000 főnek biztosítanak megélhetést. Munkájuk eredményeként minőségi ételek és italok kerülhetnek a fogyasztók asztalára minden nap.

Probléma

A Bonafarm cégcsoport 2010-ben kereste meg a SciamuSt azzal, hogy a vezetékes területen (adat és hang) lejáró szerződéseit vizsgálja felül, világítsa át a hang- és adathálózatot, valamint bonyolítsa le a szolgáltatói pályáztatást. A költségtakarékosság mellett szempont volt, hogy a Bonafarm az egységes SAP-rendszer bevezetése előtt állt, amely megkívánt egy egységes, megbízható informatikai hálózatot.

A SciamuS és a Bonafarm fixdíjas tanácsadásban egyezett meg.

Felmérés

A felmérésre kevés idő állt rendelkezésre, ugyanis az ügyfél kérése az volt, hogy 3 hónap alatt bonyolítsuk le a teljes pályáztatást.

A SciamuS által készített felmérés azt mutatta,

hang területen, hogy:

  • több szerződés forgalmi vállalása nem került lebeszélésre,
  • több olyan csatlakozást találtunk, melyen a forgalom csekély volt, vagy egyáltalán nem volt,
  • a csatlakozások túlméretezése miatt magas a havidíjak aránya,
  • CPS szolgáltatást vesz igénybe a Bonafarm, ugyanis a területi sajátosságok miatt nem tudja mindenhol egy szolgáltató biztosítani a vonalat és a forgalmat

adat területen, hogy:

  • sok különböző technológia kerül alkalmazásra,
  • a minőségi kritériumok, az ún. SLA-k nagyon eltérnek egymástól,
  • a hálózatok nincsenek összekapcsolva egymással,
  • a szerződések egy része még él és nem felmondható.

Javaslatok

Mivel a cégcsoport egyes cégei más-más szolgáltatóval szerződtek korábban, ezért szükségessé vált az egységesítés. A csatlakozások teljes körű felülvizsgálata megtörtént, javaslatok születtek arra, hogy a számok megtartása mellett milyen vonalak mondhatóak le úgy, hogy a folyamatos működés biztosítva legyen. Javaslatot tettünk arra is, hogy a meglévő szerződéseket a szolgáltatókkal együttműködve, integráljuk egy pályáztatási struktúrába.

Pályáztatás

A pályázati dokumentáció elkészítése a SciamuS feladata volt. Három szolgáltató kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen a tenderen. A kiírás egyben kezelte a hang- és adatszolgáltatást, a kiértékelés is ennek megfelelően történt. A kiértékeléshez szükséges volt az ajánlatok teljes konvergálása, vagyis hogy ezeket összehasonlíthatóvá tegyük, érthető, egyértelmű módon. A pályáztatás végül három fordulóban dőlt el, a győztes pályázó internetes aukcióban nyerte el a szerződéskötés lehetőségét.

Eredmények és Konklúzió

Az internetes aukció nagy előnye, hogy egy időben minden szolgáltató számára elérhető felületen történik az ajánlatadás. A legkisebb lépték meghatározása mellett szabadon választható, hogy milyen mértékben csökkentik az árakat, és mikor fejeződik be a licitálás. Az árverést követően a győztes pályázónak kötelessége az ármodell hozzáférhetővé tétele.

A fentiek alapján elmondható, hogy érdemes odafigyelni a csatlakozások számára, időnként felülvizsgálni szükségességünket, mivel egy jó pályázati kiírással és rendbetett struktúrával igen jelentős összegeket lehet megtakarítani.

A projekt végrehajtásának idejét jelentősen le tudja rövidíteni, ha az ügyfél naprakész információkkal tud szolgálni, követi a folyamatokat, a kért adatokat legjobb tudása szerint rendelkezésre bocsátja, és időt fordít a személyes találkozásokra. A Bonafarm esetében az együttműködést rendkívül pozitívnak értékeljük.

A pályáztatás elért eredménye, hogy a hang területén a költségek több mint 40 %-kal csökkentek. Adat esetében a költség-összehasonlítás nem lehetséges, ugyanis az adatsávszélességek nagyon nagy mértékben nőttek.

Kérdése van?


Amennyiben a telekommunikációval kapcsolatos kérdése van, szeretne megismerni Bennünket, vagy segítségre van szüksége, írjon nekünk! Szívesen vesszük honlapunkkal, szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeit, javaslatait is.