Colas esettanulmány


Az ügyfél korábbi szolgáltatójánál elégedetlen volt a mobil adat pooling szolgáltatás követhetetlen forgalmaival, és jelentős túlszámlázásaival, folyamatos volt a reklamáció, valamint az egyeztetés a költségek felülvizsgálására. A kiszolgáltatott helyzet a jelentős adatforgalom növekedésből eredt, amelyet a korábbi szerződés nem kezelt megfelelően. Az új szerződés kialakításánál a kedvező díjak mellett külön hangsúlyt fektettünk a készülékek beszerzésére, azok támogatására, díjmentes függetlenítésére, valamint a pooling adatcsomag kereskedelmi és műszaki feltételeire.

Az Ügyfél

A Société Routière Colas egy hideg aszfalt eljárásra épülő bitumen szabadalom alapján jött létre Franciaországban 1929-ben.

Mára a közúti-, vasúti-, vízi- és légiközlekedés-építésben, városfejlesztésben és környezetvédelmi beruházásokban világvezető Colas csoport a világ öt kontinensén 50 országban van jelen. Több mint 60 000 alkalmazott alkotja az évente 100 000 projektet bonyolító Colas csapatát. Az anyacég önálló leányvállalatai regionális kapcsolatokat ápolnak, és megőrzik otthoni gyökereiket, de Kambodzsától Alaszkáig ugyanazokat az értékeket vallják: versenyszellem, innovatív és felelős fejlődés, kifogástalan minőség, biztonság, szoros együttműködés.

A Colas magyar cégcsoportja 1991 óta vesz részt Magyarország építőipari beruházásaiban. A kezdetek óta kizárólag magyar szakemberek által vezetett holding a hazai úthálózat fejlesztésében mára meghatározó szereplővé vált. Az elmúlt évtizedekben a Colas több mint száz kilométernyi gyorsforgalmi utat épített Magyarországon, de az autópálya- és útépítési feladatok mellett a különleges mérnöki létesítmények, valamint az érzékeny, komoly szervezést igénylő városrehabilitációs és közműépítési megbízások kivitelezőjeként egyaránt az iparág élvonalába tartozik.

A probléma

2013-ban a SciamuS már pályáztatta a Colas mobil szolgáltatásait, azonban akkor a meglévő kötbér és szerződéses feltételek nem tették lehetővé, hogy komolyabb átstrukturálásra, vagy szolgáltató-váltásra kerüljön sor. A projekt azonban elősegítette, hogy az új szerződés lejáratakor a kötöttségek minimálisak legyenek, így 2015-ben teljes körű mobil optimalizálást hajthattunk végre.

Az ügyfél korábbi szolgáltatójánál elégedetlen volt a mobil adat pooling szolgáltatás követhetetlen forgalmaival, és jelentős túlszámlázásaival, folyamatos volt a reklamáció, valamint az egyeztetés a költségek felülvizsgálására. A kiszolgáltatott helyzet a jelentős adatforgalom növekedésből eredt, amelyet a korábbi szerződés nem kezelt megfelelően. Az új szerződés kialakításánál a kedvező díjak mellett külön hangsúlyt fektettünk a készülékek beszerzésére, azok támogatására, díjmentes függetlenítésére, valamint a pooling adatcsomag kereskedelmi és műszaki feltételeire.

Elvárás volt továbbá az is, hogy bár 5 különböző Előfizető köt szerződést, a minimum vállalások, és a pooling keret ne kerüljön megosztásra köztük, ezzel biztosítva a cégek között a szabad átjárást.

Elemzés, javaslatok és végrehajtás

Az elemzés kiterjedt a mobil hang, mobil adat és a direkt bekötés szolgáltatásokra. Utóbbi elenyésző forgalma miatt a vezetékes távközlés díjait is vizsgáltuk, hogy a GSM gateway kiváltható-e, illetve szükség van-e a fenntartására. Az elemzések visszaigazolták, hogy az átjáró megszüntetése nemcsak egyszerűsíti a struktúrát, de költségmegtakarítással is jár.

A jelentős nemzetközi és roaming forgalom miatt külön felhasználói elemzéseket is készítettünk, és a legnagyobb felhasználók külön díjszabású csoportba való kiemelését javasoltuk. A nyertes szolgáltató így EU szintű flat díjcsomagot kínált nagy mennyiségű roaming adat használattal.

A korábbi pooling problémákat orvosoltuk, minden felhasználó szabadon élvezheti a keretet, és a túlforgalmazás díja sem magasabb aránytalanul, ami miatt nincs szükség a csomag méretének növelésére. Sőt, a felhasznált adatmennyiség havonta előfizetésenként mérhető, riportolható, így az esetleges rendkívüli használatok esetén azonnal be lehet avatkozni.

A kiírt ajánlatkérést nem a meglévő szolgáltató nyerte, így az új szolgáltatóval többször is egyeztettünk az átállásról, hogy az zökkenőmentesen megtörténjen.

Eredmények és konklúzió

A projekt eredményeképp a havi számlavégösszeg 49%-kal csökkent úgy, hogy a nyertes szolgáltató nyolcszámjegyű készülékvásárlási keretet is biztosított. Az egy előfizetésre jutó átlagos költség ma (roaminggal, adathasználattal és nemzetközi hívásokkal együtt is) kevesebb, mint 3500 Ft.

Kérdése van?


Amennyiben a telekommunikációval kapcsolatos kérdése van, szeretne megismerni Bennünket, vagy segítségre van szüksége, írjon nekünk! Szívesen vesszük honlapunkkal, szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeit, javaslatait is.