Hunguest esettanulmány


2011. elején kaptuk a feladatot, hogy a meglévő telekommunikációs szerződést újratárgyaljuk, majd 2012-ben szabad kezet kaptunk a telekommunikációs költségek leszorításában, természetesen a szolgáltatás minőségének, színvonalának megőrzése, lehetőségek szerinti javítása mellett, hiszen a Hunguest nem titkolt célja a folyamatos pénzügyi stabilitás megőrzése.

Az Ügyfél

1996-ban, a korábbi szakszervezeti vagyonért felelős Hunguest Rt. hozta létre a Hunguest Hotels Szállodaipari Rt-t. A korábbi szakszervezeti üdülőket újították fel és tették nemcsak piacképessé, hanem kedvelté, majd új szállodák építésébe is belevágtak.

A Hunguest komoly szállodaláncot épített ki az elmúlt években. A legtöbb vidéki vendéggel  és a legnagyobb belföldi vendégkörrel rendelkeznek és közel 1 millió vendégéjszakával dicsekedhetnek évente. A Hunguest elnyerte a MagyarBrands díjat is.

A szálloda tulajdonosai számára fontos, hogy a szolgáltatások mennyisége, minősége mindenhol egységesen magas legyen és hogy minden, amire a vendég vágyik egy helyen, a szállodában elérhető legyen.

A szállodák elsősorban rendezvényekre és pihenésre szolgálnak, ahol fontos a kikapcsolódás, gyógyászat.

Jelenleg 23 szálloda viseli a Hunguest Hotels nevet, amik közül három külföldön, azaz Romániában, Ausztriában és Montenegróban található.

Probléma

2011. elején kaptuk a feladatot, hogy a meglévő telekommunikációs szerződést újratárgyaljuk, majd 2012-ben szabad kezet kaptunk a telekommunikációs költségek leszorításában, természetesen a szolgáltatás minőségének, színvonalának megőrzése, lehetőségek szerinti javítása mellett, hiszen a Hunguest nem titkolt célja a folyamatos pénzügyi stabilitás megőrzése.

A projektnek továbbá nem elhanyagolható célja volt, hogy az évek óta bérelt vezetékes infrastruktúrát (alközpontok, telefonkészülékek, DECT állomások) az Előfizető tulajdonába kerüljenek anélkül, hogy azokat meg kelljen vásárolni. Tehát úgy kellett csökkenteni az OPEX költségeket, hogy CAPEX nélkül szerezze meg a Hunguest az eszközöket.

Elemzés és Javaslatok

A lehető legnagyobb megtakarítás elérése érdekében nem csak a távközlési szerződések, mobil és vezetékes áttekintését és újratárgyalását, tendereztetését, hanem teljes körű felmérést és optimalizálást javasoltuk, amely kiterjedt a vezetékes hang és adatvonal hálózat újrastrukturálására is.

Mindezt úgy kellett végrehajtani, hogy a vezetékes távközlés jelentős részén az infrastruktúra megtartása érdekében a jelenlegi szolgáltatóval meglévő szerződés felmondása nem jöhetett szóba. Azon szolgáltatásokat, amelyek nem kötődtek szorosan ezen eszközökhöz: mobil, központi bérelt vonali Internet, pont-pont bérelt vonalak különböző telephelyek között megpályáztattuk, és a legelőnyösebb ajánlattevővel kötöttünk szerződést. Ez minden esetben szolgáltatóváltással járt.

Végrehajtás

Az általunk javasolt módosításokat a Hunguest menedzsmentje elfogadta. A bevezetés kb. egy évig tartott.

Fő célunk a szolgáltatási feltételek és árak javítása, illetve a több szétaprózódott, több szolgáltató által szolgáltatott elsődleges és másodlagos adathálózat optimalizálása és egy szerződés keretén belül történő kezelése volt. A komplex szerződés mellett, de attól függetlenül kerültek beszerzésre az egyedi igények szerint kialakított sötét-szál bérletek és a központi redundáns Internet, amelyeket a GTS Datanet, illetve az Invitel nyertek el.

A T-Mobile mobil szolgáltatásai helyett a Vodafone lépett elő a mobil szolgáltatóvá.

A redukált méretű vezetékes hang és az adathálózat szolgáltatója, így a legnagyobb telekommunikációs beszállító a Telekom maradt, mivel országos lefedettség biztosítása mellett a Telekom ajánlata volt a legkedvezőbb.

Az alközpontok és készülékek korábbi bérletét úgy változtattuk lízingre a Telekom szerződésmódosításában, hogy mindeközben a havi költségét csökkentettük. Az eszközök pedig a szerződés lejártával egyidőben a Hunguest tulajdonába kerülnek.

Eredmények és Konklúzió

A Hunguest – SciamuS közös projektje sikeres volt, köszönhetően a hatékony együttműködésnek. Az átlagos megtakarítás 38,3%, ami komoly kiadáscsökkenést jelent a szállodaláncnak.

Kérdése van?


Amennyiben a telekommunikációval kapcsolatos kérdése van, szeretne megismerni Bennünket, vagy segítségre van szüksége, írjon nekünk! Szívesen vesszük honlapunkkal, szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeit, javaslatait is.